Koffie drinken vertraagt dementie

 

Koffie, als populaire opkikker, haalt vaak het nieuws als ongezond product. Toch kan koffie ook een positieve werking hebben op uw lichaam. Recente onderzoeken wijzen er namelijk op dat koffie dementie vertraagt. Vrouwen over de 65 die lijden aan ‘uitzonderlijke waardeverminderingsverliezen’ (MCI), verminderen het risico op Alzheimer door minstens drie koppen koffie per dag drinken. Volgens Paul Li, een afgestudeerde student aan de Universiteit van Columbia, vertraagt cafeïne mentale verslechtering en zou het zenuwcellen beschermen die betrokken zijn bij het vormen van herinneringen. Als verder onderzoek deze uitslagen bevestigen, dan zouden we misschien wel meer koffie moeten drinken op de oude dag. Bron: Lumosity.com

 

Stem of voeg toe aan: Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Maak een notitie op deze pagina met Fleck


Plaats een reactie